יום שבת, 23 ביולי 2016

ארוחת בוקר לאחת | קפה בכפר של עדנה | מושב בני דרור | פרוטאה בכפר

"ארוחת בוקר לאחת" - מה זה בכלל?


פרוייקט שבו אני דוגמת וטועמת את ארוחת הבוקר הישראלית ה"טיפוסית" במסעדות ובתי קפה. כולם ממוקמים בלב השרון ועמק חפר הכי קרוב לכביש 4.

מה עומד מאחורי הפרוייקט?


אני אוהבת ארוחות בוקר בבתי קפה, במיוחד כשהן עשירות ומוגשות בכלים נאים.
חלק ניכר מהשבוע אני עובדת מהבית, מה שהופך את הצורך לצאת להתאוורר להכרח ממש.

השילוב הזה של אהבתי לארוחות בוקר והצורך לעבוד מדי פעם מחוץ לבית, הוליד את הרצון לראות מה מוצע לי הכי קרוב לבית (מושב תנובות).
בימים שבהם אין לי השראה ומוטיבציה לכתוב אני פשוט אכניס את המחשב הנייד לתיק, אכנס לאוטו, אסע מרחק קצר ואמצא את עצמי במקום שנעים לי, טעים לי ואני יכולה לעבוד בו.

כרגע אני מתכננת להגיע ל - 6 בתי עסק, הנה השלישי...


בית קפה "קפה בכפר של עדנה" במתחם פרוטיאה בכפר, בני דרור





ארוחת הבוקר הישראלית קיבלה את השם "בוקר של עדנה" וככה זה נראה בתפריט






מה הגיע לשולחן?


בגזרת הביצים - חביתה עם עשבי תיבול וגבינת פטה בקוביות גדולות.
בגזרת הממרחים - טחינה, סלט טונה, ממרח זיתים שחורים, גבינת לבנה (labane), ממרח אבוקדו, צזיקי, חמאה וריבה.
בגזרת המאפים – לחמון (כבר סיכמנו מפוסטים קודמים שיש מילה כזאת) דגנים ולחמון קמח לבן.
יש אופציה ללחמניה ללא גלוטן, ללא תוספת תשלום.
בגזרת הירקות – סלט ירקות שמורכב מעגבניה, מלפפון, בצל סגול, פטרוזיליה ונענע. מתובל, מעט מפולפל משציפיתי.
אם אתם לא חובבי פלפל שחור, תגידו מראש למלצר.
שתיה קלה - מיץ תפוגזר סחוט במקום.
שתיה חמה - הפוך, קטן, רותח, בלי קצף על חלב סויה.

גם הפעם השארתי לי מעט מהלחם לסוף הארוחה כדי להנות מהריבה עם הקפה.

תוספות ללא תשלום
כל התוספות לביצים
חלב סויה
קפה "גדול"
לחמניות ללא גלוטן

תוספות בתשלום
אין

מתי מגישים?
מתחילים ב 08.30 ולאורך כל היום.
בימי שישי ושבת תוכלו למצוא במקום מזנון (בופה) - מגוון סלטים, גבינות, דגים, לחמים ומאפים.
המקום מבטיח "שלל פינוקים משתנים מדי שבוע" בעלות של 69 ש"ח.


המקום

נעים, נוח ונינוח. מוסיקת רקע שקטה שלא הפריעה לי להתרכז בכתיבה או לנהל שיחת טלפון שקטה. באמת שקטה, לא הפרעתי לסועדים האחרים.
מצאתי את העיצוב חמים, נעים ומזמין. אפשר לשבת בתוך המסעדה, כל הקירות "שקופים", המקום מואר ומרגישים בפנים את "הבחוץ".
 שולחנות מסודרים גם על הדק שמקיף את המסעדה, אם אתם מגיעים עם מחשב נייד וסוללה טעונה במלואה, זו גם אפשרות.
אהבתי את הבחירה של עדנה לתת מקום ומחווה לאומנות ותוצרת מקומית. 



חניה
מקומות חניה קרובים למקום. שימו לב למקומות השמורים לדיירים ולמסומנים כשמורים לנכים.

נגישות
חניה נכים מסומנת - כן. נגישות - כן. שירותים - כן.

אינטרנט WIFI
יש, מהיר, עם ססמא

שקעים
מעט. יחד עם זאת בבוקר שהייתי המקום, לא היה נראה שיש ביקוש רב לשימוש בהם. 

מתאים לעבודה שקטה?
הגעתי מוקדם, המקום היה ריק יחסית כך שאני לא יכולה להעיד על האקוסטיקה כשהוא מלא.
אם מפריע לכם רעש של מכונת קפה, תבקשו לשבת רחוק ממנה.

מתאים לפגישה עסקית?
כן. אוירה נעימה, נינוחה. השולחנות גדולים מספיק להכיל בנוחות גם מחשב נייד וגם צלחות.



אכלתי בעבר במקום ארוחת בוקר?


לא, זאת הפעם הראשונה שלי בבית הקפה הזה.
אין לי ספק שאני חוזרת גם לארוחות בוקר נוספות וגם לטעום ממנות אחרות.
בזכות השפע שהוגש, האוירה הנעימה, השירות האדיב מאוד של הצוות.
בתפריט מסומנות מנות שמתאימות לטבעונים ומנות ללא גלוטן.


אז...סיימתי מהצלחת?

ממש לא.
סבתא שלי בהחלט לא תהיה מרוצה, השארתי בצלחת מהכל – מהמטבלים, מהסלט, מהמאפים. אם הייתי מגיעה עם חברה הייתי מזמינה רק ארוחה אחת ובוחרת קינוח מושחת.

איך אני מסכמת? היה לי טעים?

מאוד!
החביתה הוגשה עם כמות מכובדת של עשבי תיבול וגבינת פטה.
ממרח האבוקדו היה לי טעים במיוחד כשציינתי את זה בפני המלצר הוא אמר שברגע שהכלי מתרוקן, רק להגיד וימלאו אותו שוב.
ועוד אהבתי את ריבת התפוזים המשגעת. תוצרת בית, עם ציפורן (שלמה, לא גרוסה) הזכירה לי את הקונפיטורות שהיו מכינות הסבתות שלי. החזרה לילדות העלתה בי חיוך, תודה עדנה!

ציון גבוה מגיע למלצרים – שירות מהיר ואדיב. ענו באדיבות וסבלנות על כל השאלות שלי. והיו הרבה כאלו.

כתובת וטלפון להזמנות

קפה בכפר של עדנה, פרוטיאה בכפר, בני דרור
09-775-6330

ברשת

דף הפייסבוק של קפה בכפר של עדנה - פעיל ומלא במידע על פעילויות ואירועים במקום.


למקרה שעוד לא שתיתם את הקפה של הבוקר...




שלכם,
ליטל ירון – מגלה את השרון.

*רק להבהיר ש- הפוסט נכתב מטעמי ועל חשבוני
כל מה שהוגש לשולחן והעלויות נכונים לזמן הכתיבה והפרסום של הפוסט.
כמובן שלבעלי המסעדה/בית הקפה הזכות לשנות כל דבר בכל זמן נתון.




עוד בפרוייקט - קופינאס, צור משה
                   - גרציא, קיבוץ העוגן





-    














2 תגובות:

  1. איזה כיף לקרא על בתי קפה ולגוון את מה שכבר מוכר בחדש. פרויקט נהדר ליטל!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יונית. אכן פרוייקט טעים. כיף לגלות שיש לאן "לברוח" כשצריך שינוי או לקבוע פגישות עבודה

      מחק