יום שלישי, 26 בספטמבר 2017

צום קל - איך עושים את זה ביום כיפור הקרוב?





יום כיפור מתקרב, ביקשתי מעירית אדן, נטורופתית ומטפלת בתזונה טבעית 
לעזור לנו להתכונן כך שהאמירה "צום קל" תהיה המציאות, לא רק איחול.


צילום: ענת תלם, משק 8

לפני הצום, מה את ממליצה לעשות?


* הדבר הראשון, לתכנן את הארוחות ביום שלפני הצום ואת היום בו מתחילים לצום. לדאוג שיהיו בבית המצרכים הדרושים לארוחות, כדי שיהיה קל להתכונן.

* במהלך היום לאכול ארוחות קטנות ומסודרות כל שלוש שעות. אכילה בכמויות גדולות מקשה על הצום, גורמת לעייפות, כבדות והרגשה רעה.

* להוסיף לתפריט ירקות, ירקות עליים ירוקים ופירות עם הקליפה – מגבירים את צריכת הסיבים התזונתיים שיתרמו להרגשת שובע.

*  להקפיד לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. רמת סוכר בדם שעולה בבת אחת גורמת להפרשת אינסולין ולתחושת רעב.
כולל פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך כמו: תפוח עץ, אגס ושזיף.

* להמנע לגמרי ממזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה, מזונות עם סוכרים וקמח לבן: מאפים שונים, עוגיות ועוגות, לחם לבן, בורקסים, ממתקים, שתייה ממותקת, המנעו מהמתקת השתייה החמה עם סוכר.

* להקפיד על שתיית מים וחליטות צמחים עד הרגע האחרון. כך דואגים למאגר נוזלים בגוף יום לפני הצום.

* להמנע משתיית קפה – הקפה משתן וגורם לאיבוד נוזלים. 
אם שותים הרבה קפה, להתחיל להפחית בהדרגה שבוע לפני הצום כדי להמנע מכאב ראש של גמילה. זה נכון לגבי כל משקה שמכיל קפאין, סוגי תה וקולה.

* להמנע משתיית מיץ טבעי שמכיל הרבה סוכר, למשל: אבטיח, ענבים ומנגו. יכול לגרום לצמא, רעב ואי נוחות במהלך הצום.

* להמנע ממלח ומזונות עתירי מלח.


ארוחה מפסקת – מה צריך לדעת?


* הארוחה המפסקת צריכה להיות קלה לעיכול. 
הכבדה על מערכת העיכול והקיבה, גורמת לגוף להשקיע אנרגיה רבה בעיכול המזון. 
במקום לשמור כוחות לצום, זה מתיש את הגוף. 

* ארוחה מפסקת צריכה לכלול מרק ירקות, מנת דגן מלא ומנת קטנייה.
לדוגמה: מרק ירקות עם קישוא וירקות כתומים; גריסים ושעועית מש.

* כמו במהלך היום, גם בארוחה המפסקת להקפיד לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך ולהמנע מכאלו בעלי אינקדס גליקמי גבוה, לשתות מים או חליטת צמחים, להמנע משתיית מיץ וקפה ולהמנע ממלח.


אחרי הצום – מה עושים? 


* לא מעמיסים על מערכת העיכול.

* אוכלים משהו קל כדי לשבור את הצום. לדוגמא: מרק ירקות, קרקר שיפון עם טחינה ולימון, לפתן פירות או תפוח עץ אפוי בתנור עם קינמון.

* לאחר שעה קלה אוכלים ארוחה בריאה של מרק ירקות ודגנים מלאים. 

* מקפידים להחזיר נוזלים - מים, תה צמחים וחליטות. 

גם יעל מבלוג אונו וגיל מבלוג רובע צפון מזרח כתבו על הכנות ליום כיפור בבלוגים המקומיים שלהן, מוזמנות להציץ איך זה נראה בלוקאלי, אחר.

צום קל ומועיל
ליטל



********************

עירית אדן 
מומחית לתזונה טבעית ואורח חיים בריא בהתאמה אישית.
נטורופתית, מטפלת באמצעות תזונה טבעית, תזונה סינית, תזונה מקרוביוטית וצמחי מרפא.
מתמחה בתזונת ילדים, נשים בהריון, ירידה במשקל, בעיות עיכול, קנדידה, כולסטרול, סוכר ותוכנית לניקוי כבד ורעלים.
הקליניקה של עירית נמצאת ב-בצרה. לשאלות, התייעצות ויצירת קשר מוזמנים לפנות אליה
054-213-2773
irit.adan@gmail.com 



********************

אהבת וגם רוצה גם להופיע בבלוג?
רוצה לקדם את העסק וליצור נראות נוספת ברשת?
יש כמה אפשרויות לפירסום, אפשר לדבר על זה
054-6484924
או להתכתב איתי litalyar@gmail.com
ואפילו במסנג'ר 



אין תגובות:

פרסום תגובה