יום שלישי, 6 בדצמבר 2016

יוגה נשית - לצאת למסע פנימה | הילה פיאלקוב | כפר יונה

הילה ואני זה סוג של זוגיות פרק ב'. הכרנו לפני משהו כמו שש שנים. הילה כבר היתה מורה ותיקה ולימדה יוגה נשית ויוגה הריון ואני הייתי שותפה במקום מיוחד להריוניות, אמהות ותינוקות. יצא שעבדתי משמרות ערב כשהיא לימדה את שיעורי היוגה הריון ובכל פעם שהתאפשר, הצטרפתי לשיעור. התרגול שלי אמנם לא היה עקבי, אבל למרות השנים שעברו, אני עדיין יכולה להרגיש בגוף את התחושה שהרגשתי אחרי השיעורים. שקט בגוף, שקט בראש ונשימה עמוקה ורגועה יותר. דרכינו נפרדו באהבה ובהערכה והשנים חלפו להן. כנראה שאין מקריות ולא סתם יצאו לנו להפגש לכמה חודשים לפני כמה שנים.

באפריל 2016 חזרתי להילה, על ארבע. ולא, אני לא מדברת מטאפורית, מילולית ממש. לא ניתן לתאר אחרת את ההגעה שלי אליה לסטודיו בכפר יונה. איך זה קרה ומה הקשר לפוסט על יוגה נשית? מוזמנות להמשיך לקרוא, מבטיחה להסביר.




בפברואר 2016 חגגתי יום הולדת עגול ושווה במיוחד, היוש גיל 40. שתי מתנות שוות בהתאם קיבלתי מבן הזוג שלי: נסיעה לחו"ל עם השתתפות בקורס צילום. ומצלמה. את ה"מתנה" השלישית נתן לי הגוף שלי – פריצת דיסק. בהתחלה חשבתי שזה סתם כאב גב וזה יעבור. אחרי כמה שבועות ורגל שאיבדה תחושה הגעתי לאורתופד שפסק – אין צורך בזריקה, או ניתוח (מזל!) והמליץ על משהו מתחום הרפואה האלטרנטיבית (בחרתי בדיקור), פיזיותרפיה, פילאטיס או יוגה ושחייה. לקח לי כמעט חודשיים להתקשר להילה, לספר מה קרה, לבכות לה בטלפון ולקבוע שיעור פרטי.




תרגול היוגה אצל הילה נעשה בקבוצות אינטימיות של חמש או שש נשים, בסטודיו ביתי ונעים בדיוק כמו שאני אוהבת. לשתינו היה ברור שהמצב שלי לא איפשר תרגול קבוצתי, נדרשה תשומת לב אישית כדי לאבחן ולבדוק מה המצב הגופני, מה אני יכולה ולא יכולה לעשות. הייתי צריכה להביא איתי את המכתב מהאורתופד וגם מכתב מהפיזיותרפיסטית. מה שחיזק את תחושת המקצועיות והאחריות. ידעתי שאני בידיים טובות.

שיעור פרטי של שעה וחצי הספיק כדי לעשות הבדל משמעותי, גם מבחינת יכולות מוטוריות וטווחי תנועה. אבל יותר חשוב מבחינת הפחד. מכירות את התחושה שכשמשהו כואב, אנחנו עוקפות את המקום הזה? נמנעות מתנועה או יוצרות תנועה אחרת העיקר שלא יכאב? הפחד הזה מכווץ ומשתק ויצר אצלי כאבים ובעיות במקומות אחרים בגוף. שיעור היוגה "אחת על אחת" החזיר לי את האומץ לחזור לדרוך על הרגל שהשתתקה ולעלות במדרגות. אחרי כמעט ארבעה חודשים בבית שלא הצלחתי לשבת וכמובן שלא עבדתי, הצלחתי להחזיר לגוף חלק מהיכולות ובעיקר את הביטחון לסמוך עליו שוב, אחרי חודשים שהרגשתי שהוא לא שלי.



מאז, פעם בשבוע אני מתייצבת בסטודיו לתרגול בקבוצה. יש כוח, אין כוח, בא לי, לא בא לי. אין תירוצים. ברור לי שהשעה וחצי האלו משפרות את איכות החיים שלי. מה שהתחיל ככלי לתקן את הגב, הפך להיות מצרך יקר לגוף, לנשימה ולנשמה. צורך, אפילו. התרגול הקבוע מאפשר לחזק את מה שנחלש בגלל הבעיות בגב, לחזק את שרירי הליבה, רצפת האגן, לייצב ולעצב. אבל זה רק קמצוץ.




קשב פנימה עבודת הגוף ביוגה חייבת להיות מתוך קשב לגוף, מתוך דיוק עצמי. עם קשר למחזוריות הנשית, לכאבים, לתופעות שונות, למצב הרוח, לשינויים. מפתחת "היוגה הנשית", מירה ארצי פדן, הגדירה זאת בצורה הטובה ביותר – הדבר היחיד הקבוע הוא השינוי. תרגול הקשב על מזרן היוגה מאפשר קשב בחיים שלי.




הדיוק בא מתוך הקשב כך לא יכול להיווצר מצב של נזק פיזי. יש התקדמות ושיפור כל הזמן, חיזוק, התגמשות. אין תחרות עם מתרגלות אחרות, אין מצב של להביא את עצמי לקצה גבול היכולת. השיפור איטי אבל קבוע. החיזוק הפנימי משליך גם על תחומי החיים האחרים, כך יש פחות טלטלות קיצוניות, פחות התמוטטויות.

נשימה היא פעולה לא רצונית, הרי כולנו נושמות, נכון? לאיכות הנשימה חשיבות עצומה, היא משפיעה על כל דבר אחר שאנחנו עושות. חיבור גוף-נשימה-תודעה מוציא את כלי התרגול מהסטודיו לחיים האמיתיים, בין אם זו הדרך שבה אני מרימה דברים כבדים, מדברת לילדים שלי, לסביבה, יוצרת אנרגיה במקום העבודה. הגעתי ליוגה כדי לעבוד על הגוף, הרווחתי גם עבודה על המודעות.



נשים מגיעות לתרגל יוגה מסיבות שונות, רובן המכריע קשור לגוף, לכאב או למחלה. היוגה עוזרת לריפוי והקלה בתחום הפיזי. למי שמוכנה לקבל, היא מטפלת גם ברגש.
להילה יש משפט חכם שאימצתי (יש לה הרבה, תצטרכו לבוא לשמוע עוד בעצמכן) הגוף תמיד אומר לנו את האמת, בניגוד להכרה שמספרת לנו סיפורים. כשמשהו כואב, צריך לטפל, אבל צריך גם להקשיב לגוף.



הילה פיאלקוב




מורה בכירה ליוגה, תושבת כפר יונה, רעיה ואמא לארבעה.
הילה, מורה מוסמכת מטעם מכון וינגייט למדה במחזור הראשון של לימודי "יוגה נשית" שהיה רק למורים מוסמכים, בקורס מורות בכירות ליוגה נשית, ובקורס יוגה להריון.
מלמדת ומלווה נשים ונערות בכל שלבי החיים. מפתחת תוכנית לימודי יוגה נשית לנערות במסגרות חינוכיות.

למי מתאים לתרגל יוגה נשית עם הילה?

נשים שחוות כאב פיזי ורוצות לשפר את המצב הגופני שלהן, יחד עם זאת הן צריכות להיות
•            נשים שסקרניות לגבי עצמן
•            נשים שמוכנות לצאת למסע פנימה
•            נשים שרוצות לשפר את איכות החיים שלהן
•            נשים אמיצות, שלמרות הפחד סקרניות מספיק להשאר עם עצמן ולגלות כמה הן נפלאות


איפה אפשר לצאת למסע עם הילה?

קבוצות תרגול בכפר יונה ימי א' ו-ה' בשעות 20:30 – 22:00
                                 ימי ג' בשעות 08:30 – 10:00

קבוצת תרגול בבנימינה בימי ג' בשעות 19:00 – 20:00

תרגול פרטני – מיקום, זמן ועלויות תלוי בכל מקרה לגופו

כמה עולה?

מחיר לחודש
230₪ לפעם בחודש
350₪ לפעמיים בחודש      

מנוי ל-3 חודשים (התשלום מראש)
200₪ לפעם בחודש
300₪ לפעמיים בחודש
              
מנוי ל-6 חודשים (התשלום מראש)
 180₪ לפעם בחודש
280₪ לפעמיים בחודש
              
מנוי ל-12 חודשים (התשלום מראש)
160₪ לפעם בחודש
260₪ לפעמיים בחודש

ברשת ופרטי התקשרות

רחוב ויצמן 12 כפר יונה

052-374-8857

דף פייסבוק פעיל ומלא במידע שימושי, תובנות ומאמרים, כאן בקישור

באתר יוגה נשית - בריאות האישה בדרך היוגה  

ולמי שרוצה לקרוא על יוגה נשית, בבקשה אפשר כאן  

צילומים: אורי פיאלקוב, הילה פיאלקוב



אין סיום טוב יותר הפעם מ...

נמסטה

שלכן,

ליטל ירון – מגלה את השרון

4 תגובות:

  1. איזה יופי את כותבת....את מסבירה מצוין מה התפקיד של היוגה הנשית, על מה ואיך היא עובדת ולמי היא מתאימה. אותי שכנעת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, מיכל. כיף לשמוע שהצלחתי להעביר את מה שהילה מנסה להעביר למי שמגיעה לתרגל אצלה ואיתה.

      מחק
  2. נעים להכיר. איזה יופי של כתיבה... התחלתי לעשות נשימות פנימה והחוצה. עוד רגע ואני עוברת לתנוחת נר :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. נשימות זה תמיד טוב. השלב הבא זה תנוחת הגיבורה!

      מחק