יום ראשון, 25 בפברואר 2018

מסיכות, רעשנים ו-5 עצות לפורים עם ילדים שמחים



אמאל'ה, פורים!
יש אמהות שעפות עליו, יש אמהות שזורמות איתו ויש אמהות שמחכות שהוא יעבור.
מודה, אני מהסוג השלישי. מזל שהילדים שלי הבינו את זה בגיל צעיר והקלו עליי את ענייני התחפושות.

לטובת אמהות כמוני, אבל לא רק :)
בקשתי מ
רוני לנגרמן-זיו לרכז עבורנו את 5 העצות שיעשו לנו את החג קצת פחות לחוץ, וקצת יותר שמח.



1. התחפושת הראשונה שלי: תינוקות, פעוטות וילדים קטנים מומלץ להלביש בתחפושת פשוטה ונוחה ככל האפשר. רצוי כזו שמעוצבת כמו בגדים רגילים. כנפיים, כובע, קשת, חגורה, אוזניים או זנב יקשו על הקטנטנים ויגרמו להם אי נוחות מרובה, ולכם עגמת נפש על השקעה בתחפושת שלא נלבשה דקה. חסכו לכולכם אי נעימויות. היום יש מגוון רחב של בגדים נוחים מודפסים ומעוצבים שיכולים לשמש כתחפושות.

2. זכות הבחירה: בשלב מוקדם ככל האפשר – לא רק בפורים, בכלל בחיים – רצוי לאפשר בחירה לילדים. לשאול את הילד למה אתה רוצה להתחפש, לאפשר לו להתנסות בתחפושות שיש בבית או אצל חברים (ברוב הגנים גם מתחפשים בתחפושות שונות בתקופה שלפני פורים), להביט יחד בקטלוגים ובאתרים. ואחרי שבדק, ניסה והחליט - ללכת איתו לחנות ולבחור, למדוד ולראות אם נוח ונעים.

3. זכות הסירוב: גם אם איפשרתם בחירה, גם אם זה רצון הילד – ייתכן מאוד שביום התחפושות עצמו הוא יסרב להתחפש. ייתכן שזה מרוב התרגשות, הרי בשבועות שלקראת פורים, גם בגן וגם בבית, כולם מתעסקים בזה. נבנה מתח שעלול לגרום להתפרצות רגשית מצד הילד ולסירוב להתחפש. חשוב להיות איתו, לחבק, להבין ולהכיל את הרגשות שלו. לא להיכנס לוויכוחים, נאומים או כעסים. זה לא חיים ומוות, רק פורים. נאפשר לילד ללכת לגן בבגדים רגילים אם זה רצונו, ונביא בשקית את התחפושת אם ישנה את דעתו. באותה מידה יש סיכוי שהילד לא ירצה להשתתף במסיבת פורים – בין אם יש לו רגישות לרעש ובין אם זה עניין של התרגשות שהוא מתקשה להכיל. תהיו שם איתו עם הרבה אמפתיה.

4. ייחודי או כמו כולם: יש אנשים שחשובה להם האמירה הייחודית, להשקיע את מיטב היצירתיות שלהם בתחפושת, וזה נפלא. יש הורים שרוצים לשחזר זכרונות טובים מהילדות (שאמא תפרה לנו תחפושת עבודת יד), ואחרים רוצים להעניק לילדיהם מה שלא העניקו להם. בכל מקרה, זה לא העניין. זה מחזיר אותנו לזכות הבחירה: גם אם כל הגן צבי נינג'ה והילד שלכם רוצה להיות הצב ה-35 ולכם קשה עם ה"עדריות" הזו, אפשרו לו. הילדים זקוקים לתחושת שייכות, להרגיש כמו כולם, להיות חלק מהחברה. חשוב להבין את זה. את היצירתיות שלכם תשקיעו בתחפושת שלכם או במשלוחי המנות. 


5. תגידו פורים שמח: נכון שהיום עם הסמארטפונים אנחנו מצלמים את הילדים כל הזמן, אבל בכל זאת פורים הוא חג הצילומים. מעמידים את כולם יפה לפני קיר לבן, מבקשים שיעשו פוזות ומצלמים. יש ילדים שישתפו פעולה בשמחה, ויש שיצהירו בנחרצות: "אל תצלמו אותי!". אין טעם להיכנס לוויכוחים. צלמו את האחים, ושדרו לסרבן הצילומים: "נשמח שתצטרף אלינו, אבל זה בסדר גם אם לא". ככלל, ככל שנלחץ את הילד לעשות כרצוננו, הוא יישאר עקשן בסירובו. כאשר נשחרר ונאפשר בחירה, יש סיכוי שמרצונו הוא יתרצה. וייתכן שלא, וגם זה בסדר.

***

פרטי יצירת קשר וברשת

רוני לנגרמן-זיו – הורים כמאמנים, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר.
מספר טלפון - 054-8040134.
לאתר האינטרנט של רוני לחצו כאן.
לדף הפייסבוק של רוני לחצו כאן.

***
אהבת וגם רוצה להופיע בבלוג?
רוצה לקדם את העסק וליצור נראות נוספת ברשת?
יש כמה אפשרויות לפירסום, אפשר לדבר על זה בטלפון
054-6484924 או להתכתב איתי litalyar@gmail.com

***

חג פורים שמייח!
ליטל

2 תגובות:

  1. עיצות מעולות!! תודה

    השבמחק
  2. ואו, יופי של פוסט. גם אני לא מחובבי הז'אנר ;-)

    השבמחק