יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

נשים ועסקים, באר שבע ולב השרון - מחשבות על קשרים ומרחקים


נסעתי עד באר שבע כדי להשתתף בכנס לעצמאיות. הרבה כנסים שזה בדיוק קהל היעד שלהם נערכים בתל אביב ויש כנסים דומים בחיפה. לאחרונה נתקלתי גם פרסומים על כנסים בפרדס חנה. האם זו מגמת התקרבות?


נשים ועסקים בלב השרון - עכשיו הזמן


השתתפתי במספר לא מבוטל של כנסים וימי עיון לבעלות עסקים. בעלות עסקים קטנים, נשים ועסקים. בכל מיני שמות ובעיקר במרכז הארץ. ההגעה לכנסים כרוכה בנסיעה ארוכה. גם אם זה לא המרחק, אז אלו הפקקים. בתשלום של סכומים לא מבוטלים בחניונים, בהנחה שיש כאלו זמינים. או בבניית אסטרטגיה של הגעה בתחבורה ציבורית. מגורים במושב בלב השרון, לא ממש מסונכרנים עם אוטובוסים לרכבת בנתניה. שלא לדבר על תחנות שרחוקות ממרכזי הערים.


נשים ועסקים - להכיר, להיפגש, לקדם

הקשיים האובייקטיביים האלה, ולא אני לא מתבכיינת. כשאני רוצה להגיע לכנס, אני מרגישה שהוא חשוב ויודעת שיקדם אותי מקצועית, אני יודעת להפעיל את הלוגיסטיקה הנדרשת. 
אבל תודו שיש משהו מבאס בלצאת בשעה 6:00 בבוקר כדי להגיע לכנס בשעה 9:00. כשאת אותו מרחק, בשבת בבוקר אפשר לנהוג ב-45 דקות.


פקקים כבר ביציאה מניצני עוז - לא כיף בכלל

אם קשה להגיע לתל אביב, למה בכל זאת נסעתי עד באר שבע? התשובה בשתי מילים – טלי יחיה.
התשובה בשלושה משפטים – זה הכנס הרביעי שטלי יוזמת, מפיקה ומוציאה לפועל לטובת נשות העסקים בדרום. ההדים מגיעים רחוק מהכנסים האלו. החל מרמת המרצות, התוכן, הערך שמקבלות המשתתפות, מקום האירוע, המיקום, האוכל, העיצוב. אבל בעיקר התחושה של בית, של ביחד, של רצון לקדם אחת את השנייה ואת הדבר הגדול הזה שנקרא "בעלות עסקים בדרום".


עיצוב שונה ומיוחד בכל כנס

טלי ואני נפגשנו בקורס "הפרלמנט" לבלוגריות של יונית צוק, המשכנו לקורס "מאסטרמיינד", השתמשתי בסרטונים ובקורסים שלה כדי ללמוד על ניראות ברשת ועל שימוש בתוכנות חינמיות לעיצוב באנרים ולא רק.


הצחיק וצילם יוגב וענונו 

מה טלי עושה? חוץ מלהפיק כנסים היא מנגישה את הויזואל לבעלי עסקים, מלמדת אותם איך לפעול נכון מבחינה ויזואלית ברשת. איך להביא לידי ביטוי את האישיות שלהם מבלי תחושה של ״מכירה, מכירה, מכירה״ וזאת על ידי שימוש כלים חינמיים ברשת, צילום, ובניית אסטרטגיה לשיווק ויזואלי של העסק. היא מלמדת אותם איך ליצור visual storytelling, מה שהופך את השיווק לכיף, מהנה, יומיומי, טבעי, ותוך כדי הפעילות העיסקית.


עיצוב ומחשבה על הפרטים הקטנים ביותר

נסעתי לבאר שבע במשך שעתיים (אותו זמן בדיוק נסעתי למחרת עד לסמינר הקיבוצים) והגעתי לבוטיק סמילנסקי. חנייה בשפע באמצעות פנגו וקרוב למקום. המבנה נעים ומאובזר לכנסים. סידור החלל, האוכל, המחשבה על הפרטים הקטנים היו מצויינים. שמעתי שלוש הרצאות שכל אחת חידשה לי לפחות שני דברים שיכולתי ליישם בעסק שלי כבר למחרת בבוקר.


חותם ברשת - כל אחת והדרך שלה

טלי דיברה על יצירת שיווק ויזואלי שמושך לקוחות.
גלית שול דיברה על חמישה מרכיבים לשיפור התוצאות בעסק.
לירון מור דיברה על שיווק באמצעות וידיאו.
כולן יחד יצרו את "להוציא אותך לאור – הטביעי את חותמך בעסק".



חותם ברשת - טביעת האצבע הייחודית שלך

כל הדרך חזרה מבאר שבע לתנובות חשבתי שהלוואי והיו כנסים כאלו גם אצלנו, ממש קרוב לבית, בלב השרון. שלא נצטרך לנסוע שעות, לחפש חנייה ולהתעצבן בפקקים.
שנוכל להכיר את הקולגות שלנו, את השכנות שלנו, נשים כמונו. שנוכל ליצור קהילה שמקדמת אחת את השנייה.
ואולי יש כאלו אבל אני לא מכירה או לא מודעת?



נשות עסקים מתמנגלות
זה מה שאני מאחלת לעצמי כאחת מבעלות העסקים בלב השרון לשנה החדשה, שנכיר, שניפגש, שנהפוך לקהילה, שנקדם, שנחזק אחת את השנייה. ושנפיק כנסים בעלי תוכן איכותי שיהיו לנו בית לידע ולמפגשים. וגם להביא את טלי לכנס כזה.
מכירות כאלה? חושבות ליזום כאלה? בואו נדבר.


סלפי של אחרי שעתיים נסיעה ולפני סידור שיער ואיפור

שנה עסקית טובה ונדיבה
ליטל



6 תגובות:

  1. נירי שאול17.9.2017, 22:19

    מרכז השרון גם נחשב? כי אני ממש רציתי להגיע לכנס הזה ולא יכולתי, ועכשיו כשקראתי אותך עוד יותר הצטערתי. אז אני אשמח מאוד לפעילות כזאת גם בשרון. וחוץ מזה יופי של פוסט ותמונות נפלאות שמעבירות את האווירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נירי. בשאיפה כנס לנשות עסקים בלב השרון, כמובן שאורחות ושכנות מוזמנות. גם המרצות, בשאיפה להסתמך על כוח מקומי, יחד עם זאת כל מי שיש לה רעיון ורוצה לשתף פעולה. אני מוכנה בשמחה להפגש, להקשיב, לגלגל רעיונות.

      מחק
  2. פוסט נהדר ומפרגן. יאללה תזמי כנס בלב השרון...אם כי גם כפר סבא זה מעולה..ופרדס חנה בכלל...

    השבמחק
    תשובות
    1. חושבת על זה ברצינות. שוקלת להכניס לדברים שאני שואפת להרים בשנה הקרובה. תודה מיכלי, על הגיבוי.

      מחק
  3. כתבת נפלא. הטבת לתאר את האווירה 6את מה שקיבלת מהכנס.
    אשמח לעזור ליצור כנס באיזור השרון

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נורית. כשאגיע לתכנן, סיכוי גדול שאעזר בך.

      מחק